Linked-In icon Zeno Software
icon voor menu
Blogterug
Begeleidend plaatje
19-07-2016 - BrandM: “Met Zeno Software kunnen we zonder piepen en kraken groeien.”
Sinds 2004 is fooddistributeur BrandM klant van Zeno Software. In het begin was BrandM een klein bedrijf en maakte het gebruik van een beperkt aantal functies van de software. Inmiddels is het bedrijf flink gegroeid en gebruikt BrandM een groot deel van de financiële en logistieke modules. Hajé Roebbers, partner van BrandM, is zeer tevreden met de diensten van Zeno Software: “Met Zeno Software konden we, zonder piepen en kraken, groeien van een klein bedrijf naar een middelgroot bedrijf.”

Ook Zeno Software voor bedrijven in het buitenland

BrandM is zo tevreden over de software van Zeno, omdat het eenvoudig in gebruik is, overzichtelijk en functioneel. Daarnaast is de software te benaderen van afstand, waardoor je overal ter wereld kunt inloggen als je maar een internetverbinding hebt. Een belangrijk punt voor BrandM, omdat ze sinds kort ook bedrijven in Amerika en Thailand hebben opgericht. Hajé: “Voor deze bedrijven in het buitenland maken we ook gebruik van Zeno. De software is makkelijk te multipliceren en dus snel in te zetten.“

Zeno Software in de cloud

Toen BrandM klant werd van Zeno Software was de software alleen te benaderen via de desktop. Nadat de overstap was gemaakt naar de cloud, was BrandM een van de eerste klanten die met de online versie gingen werken. Serge Evers van Zeno Software: “We hadden wel al een aantal klanten op de online versie draaien, maar dat was alleen voor de boekhouding. BrandM was de eerste partij die ook de logistieke module in de cloud ging gebruiken. Dat was nog wel een uitdaging, omdat ze gebruikmaken van EDI (Electronic Data Interchange), de elektronische uitwisseling van gegevens.”

Electronic Data Interchange

Serge: “We hebben een mooie online oplossing gevonden voor de elektronische uitwisseling van gegevens. De uitwisseling, het ophalen en verzenden, vindt plaats direct vanaf onze server. Dat hoeft de klant dus niet zelf te doen. De server checkt of er iets kan worden opgehaald. Als er een order is, wordt er een e-mail naar de klant gestuurd met de melding dat er een order is. De klant hoeft niets te doen alles wordt via de server geregeld. Om deze constructie mogelijk te maken, werken we samen met EDI-provider Tie Kinetix.”

Flexibel en snel schakelen

In de jaren dat BrandM klant is, zijn er wel wat dingen veranderd binnen het bedrijf. Het is de uitdaging voor Zeno om hier goed mee om te gaan. Serge: “Door flexibel te zijn en snel te schakelen, kunnen we BrandM snel helpen met de juiste oplossing. Omdat alles bij ons op de server staat, kunnen we eenvoudig en snel aanpassingen maken. BrandM kan heel goed onder woorden brengen wat ze wil, kort en krachtig uitleggen wat de bedoeling is. Daar kunnen wij snel op inhaken, waardoor er een fijne samenwerking is ontstaan.”